Sunt într-o situație cu un client care nu își plătește facturile de câteva luni. Cel puțin pentru moment nu voi da detalii despre client, dar poate la un moment dat o voi face. Însă despre altceva ar fi vorba în articolul de astăzi.
Clientul acesta, prin natura lui, colaborează cu mai multe companii de producție video din România. Să zicem că organizează niste evenimente unde are nevoie de mai multe servicii, pe lângă cele de transmisii live (care între noi fie vorba, sunt o componentă importantă a evenimentului). Așadar, acest client organizează un eveniment, unde are nevoie de servicii de scenotehnică, servicii de transmisii live, servicii de catering, servicii de cazare etc.
Frecvența serviciilor este lunară, adica lunar avem poate unul sau două evenimente la care suntem solicitați. Însă clientul organizează mai multe evenimente, așadar ”rulează” prestatorii des.
La final de 2024, cu mai multe evenimente transmise live, suntem neplătiți și ne ”milogim” de client ca să ne plătească. Clientul răspunde când are chef, și de cele mai multe ori nu are chef.
Întâmplător, lumea asta a transmisiunilor live e destul de mică, așadar ne cam cunoaștem concurența, ba chiar facem schimb de păreri și impresii între noi. Și descoperim că niciunul dintre prestatorii de live-uri nu a fost plătit de acest client.
Și pentru că și lumea scenotehnicii e mică, și ca prestator de servicii de evenimente te intersectezi inevitabil și cu alte industrii, am aflat că prestatorii de servicii scenotehnice pentru același client, au fost plătiți. Și nu oricum, ci în avans.
Iată deci cum de o industrie poate să fie platită, iar cealaltă nu. De ce? Pentru că cei care închiriază ecrane LED nu accepta altfel să lucreze, decât cu plata în avans. Nu plătești? Nu îți vine nimeni cu niciun ecran LED.
Industria noastră s-a gândit să factureze după eveniment. Toți. Așadar, dacă un prestator de servicii de livestreaming ar cere plata în avans, clientul s-ar duce la alt prestator care acceptă plata după eveniment. Iar acest ”după eveniment” poate să fie și 1 an, pentru că așa are chef clientul.
Soluția? Simplu: stabiliți voi regulile industriei. Nu clienții. Clienții vor juca după regulile impuse de prestatori. Dacă doar unul sau doi prestatori se pun pe aceiași pagina, nu s-a rezolvat nimic.
Aveți curaj să discutați cu concurența, să vă puneți la aceiași masă și să trasați niste linii. E în avantajul vostru. Cel puțin noi, ne-am învățat lecția. O lecție ușor dureroasă dar necesară.
Și dacă nu vă puneți deacord de niciun fel, atunci clienti voștrii rău-platnici sunt buni pentru concurență.
Leave a Reply