Ciprian Pop

Blog despre orice. Mai ales despre media, imobiliare, investiții și business

“PRO TV se implică activ în combaterea pirateriei online. Plângeri penale împotriva celor care preiau ilegal LASK Linz – FCSB” – Asta doar pentru că-i afectează

Scris in categoria:

Citeam știrea aceasta despre cum ProTV se implică activ în combaterea pirateriei online. Aveam telefonul în mână și n-am putut să aplaud, dar serios că așa am vrut. În sfârșit după atâția ani de piraterie, ProTV se implică în stoparea acestui fenomen. Asta nu pentru că s-au plâns alții de acest fenomen, sau că a descoperit Inspectorul PRO această problema. Nu nu. Problema e că sunt afectați foarte direct de acest fenomen.

Puțin context: ProTV a obținut niște drepturi de difuzare ale unor meciuri FCSB, și pentru a-și crește popularitatea platformei și totodată și încasările prin abonament, a difuzat un meci pe Voyo. Primul meci difuzat a fost piratat, adică cineva l-a retransmis gratuit pe Facebook, unde s-au uitat zeci de mii de oameni. O adevărată pierdere pentru ProTV, mai ales ca respectivele canale de Facebook au anunțat că vor difuza acel meci încă de dinainte.

Așadar după ce câțiva pirați cibernetici i-au ars pe cei de la ProTV de câteva sute de mii de euro (posibile) încasări, cei de la ProTV s-au decis să se implice activ în combaterea pirateriei online.

Iar asta este foarte bine. Orice creator de conținut, orice producător de show, orice organizator de evenimente, are drepturi de difuzare pentru ce produce. Să vină cineva și să se folosească de munca ta, pentru a câștiga el ceva (de la bani la notorietate), este foarte frustrant.

ProTV a ales să se implice activ în acest fenomen, însă doar după ce au fost afectați în mod direct. Și doar în ceea ce-i privește. Ceilalți sunt pe barba lor.

Defapt, până la urmă, așa e și în societate: nu ne prea interesează anumite lucruri, până nu suntem direct afectați de ele. Atâta timp cât nu avem legatură cu speța respectivă, chiar nu ne interesează. Însă când suntem afectați, acționăm pentru combatere. Și din păcate, în loc să ne unim, acționăm pe cont propriu. Fiecare pentru el.

Oricum, pay-per-view este un concept relativ nou în România, sperăm să prindă din ce în ce mai mult. ProTV și alți creatori de conținut fac momentan pionierat în acest sens și să sperăm că-l fac bine. Peste câțiva ani, această metodă de vizionare să fie ceva normal în societate.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *