”Cine mai citește bloguri, tataie?” parcă aud întrebarea asta nerostită, mai ales în rândurile celor mai tineri. Să-ți deschizi blog în 2024 și să mai speri să-ți mai și meargă, e ca și cum ai spera să readuci la viață ziare și reviste care ți-au plăcut în copilărie.
Într-o perioada a Tiktok-urilor, a story-urilor sau a ”stărilor”, blogurile sunt parcă din altă epocă. Cine mai stă să citească rânduri de gânduri neinteresante? E mai simplu si eficient când poți da scroll. Sau swipe. Să auzi și să vezi.
Mai sunt citite blogurile în 2024?
Există o generație care s-a învățat să-și ia informațiile, părerile sau poate chiar și distracția, din bloguri.
Dacă stăm să ne uităm peste cifre, cel mai citit blogger din România – zoso.ro, are undeva în jur de 316.000 de cititori unici pe lună.
Dacă ne uităm în cealaltă ogradă, a contentului video, generația care scrollează pe Tiktok, generează milioane de vizualizări contentului de acolo.
Sigur, consistența nu poate fi pusă la socoteală, căci pe Tiktok totul e încurajat să fie scurt și cât mai funny. Și uneori fără nicio utilitate, doar prosteală sau provocări inutile. Un articol pe blog își permite să intre în detalii, fără ca (să sperăm) să plictisească cititorii.
Așadar, mai sunt citite blogurile în 2024? Mai sunt ele relevante? Din punct de vedere al informației, blogurile rămân totuși relevante. Sigur că le-a scăzut popularitatea, dar relevanța rămâne.
În vremurile bune, blogul acesta aduna câteva mii de cititori pe zi. Probabil au mai rămas agățate linkuri pe colo și pe dincolo, altfel nu-mi explic de unde cei câțiva zeci de vizitatori de la relansarea de acum două zile. Sper să vă placă ce găsiți pe aici, dragi vizitatori. Și demonstrați-mi că încă mai sunt citite blogurile în ziua de azi.
Leave a Reply