Ciprian Pop

Blog despre orice. Mai ales despre media, imobiliare, investiții și business

Ce aș schimba la Edenland dacă aș deține acestă afacere

Scris in categoria:

Să presupunem că aș deține business-ul Edenland. Aș face un exercițiu de imaginație și aș scrie aici cam ce aș schimba eu, dacă aș deține acest business:

  1. Aș permite ca să se poată face abonamente și la intrarea în parc, nu doar în interior. E ușor frustrant pentru clienți să dorească să-și facă abonament și să afle la intrare că doar din interior se poate face, asta după ce achita intrarea în parc (25 ron/persoană). Deși soluția mai convenabilă ar fi să fie încurajați să-și facă abonamentul online, nu li se recomandă nici măcar asta. Însă eu chiar aș permite facerea abonamentelor încă de la prima gheretă de la intrare. De ce să nu-și poată face abonamentul de acolo? E ca și cum ai dori să-ți faci abonament la autobuz, însă să nu poți să-ți faci decât în autobuz, asta după ce îți cumperi bilet pentru o călătorie, evident.
  2. Abonamentul pe 1 an nu l-aș vinde ca ”Abonament 1 an” în condițiile în care ianuarie-februarie e specificat că activitățile de trasee în copaci sunt închise pentru revizii. Sau dacă totuși aș vinde abonament de un an, aș prelungi totuși perioada în care facilitățile sunt închise. Așa e normal, cât timp traseul e închis, nu e normal ca clienții să plătească pentru perioada respectivă. Cumperi abonament în august 2025, și îl las valabil până în octombrie 2026.
  3. Cumperi abonament de x luni care are inclusă și parcarea gratuită: abonamentul e valabil de astăzi, dar parcarea…. de mâine. Pe motiv că de adăugarea în sistemul de parcare se ocupă o terță parte. La fel, clientul plătește AZI pentru niște beneficii care trebuie să intre în vigoare AZI, nu mâine. Aș găsi soluții astfel încât să ofer inclusiv parcarea din prima zi de abonament. Fie aș pune presiune pe firma terță parte să proceseze mai repede adăugarea în baza de date, fie aș oferi tichete de parcare valabile 1 zi, pentru cei care își fac abonamente.
  4. Client-service mai empatic pentru client. Comunicarea ”managementului” cu clienții aș schimba-o în secunda 2. Asta pentru că acum e zero empatie și zero întelegere. Clientul când are o nemulțumire, justificată sau nu, e mai inteligent să-l tratezi empatic, decât superior. Spre exemplu dacă după o discuție în care clientul îți prezintă niște nemulțumiri, să zicem cele de la punctele 1-3, iar la final, clientul îți urează ”O zi frumoasă să aveți”, e cel putin de bun simț să răspunzi la fel. Că doar clientul vine la tine pe teritoriu, unde dorește să petreacă câteva ore. Nici măcar atât nu-i dorești? Să se bucure de timpul petrecut la tine?

Toate cele 4 puncte sunt chestiuni de bun-simț, care le-aș schimba în secunda 2 de cum aș prelua acest business.

Înteleg raționamentele financiare din spatele fiecarui punct (mai putin ultimul punct care nu ține de aspectul financiar), însa toate aceste aspecte sunt în detrimentul clientului. Iar pe termen lung aș avea mai mult de pierdut decât să ”câștig” acum 25 ron pe o parcare din prima zi, sau 25 ron intrarea pentru a-și face clientul abonamentul din interiorul parcului. Clientul se simte jegmănit, inclusiv e posibil ca să se răzgândească din a mai achiziționa abonamente sau servicii, ba poate chiar să-mi facă reclamă negativă printre prietenii săi, pentru cei 50-75 ron cât aș reuși să mai ciupesc de la el prin aceste metode.

Un client fericit și mulțumit e mult mai valoros pe termen lung, decât un client nemulțumit și jegmănit în acest fel. În plus oricum, orice vizită la Edenland se transformă și în alte achiziții: o înghețată, o apă plata, o pizza sau chiar și o pictură pe forme de ghips, și uite cum mai lași 100-200 ron pentru toate astea. Așadar prin abonamentul de 1 an, dar valabil 14 luni, oricum aș încuraja venirea clienților pe o perioadă mai lungă de timp, în care ei oricum mai fac vânzare suplimentară pentru serviciile extra.

Mă rog, e doar un exercițiu de imaginație acest articol, în niciun caz nu e vreun review negativ la adresa Edenland.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *