Cu ANVERGURA am facut pionierat in domeniul transmisiunilor LIVE. Inca din perioada in care Facebook si Youtube nu ofereau aceasta facilitate, noi transmiteam LIVE prin diferite alte mijloace (player video propriu – ce insemna servere de capacitate mare care a sustine sute de privitori – la niste costuri imense; internet prin satelit – pentru perioada in care fibra optica nu era raspandita peste tot). Acum, in 2023, e ceva normal ca live-urile sa fie gratuite si internetul sa fie din belsug. Au fost vremuri insa, cand nu era asa.
Si pentru ca am fost printre primii care am oferit solutii de transmisiuni LIVE, lucru care ne-a facut printre altele sa ne axam mai mult spre zona aceasta a productiei video, am fost luati ca reper de concurenta. Iar asta este un lucru bun.
Ce am observat insa, a fost modul de prezentare de pe siteuri in mod special, al concurentei: peste 60% din site-urile care ofereau servicii de transmisiuni LIVE, aveau textul copiat de la noi sau foarte asemanator ca structura cu ce aveam noi. Si cand il spun copiat, ma refer la copy-paste in adevaratul sens al cuvantului. Pentru ca am descoperit linkuri care duceau catre site-ul nostru, in anumite enumerari pe care le aveau in text. Spre exemplu, pentru a evidentia anumite lucruri, noi puneam un link catre o alta pagina de servicii de pe Anvergura, in cadrul unui text din site-ul nostru. Cand concurenta dadea copy-paste, anumite browsere copiau inclusiv linkul, astfel incat ei nu faceau altceva decat sa ne puna linkul pe site-ul lor fara sa stie. Cum am descoperit asta? Monitorizand traficul care vine pe site-ul anvergura.ro, descopeream trafic venit de la concurenta. Cand am inceput sa facem sapaturi, am descoperit ca ei ne copiau si linkurile. Funny, nu?
Zilele acestea am navigat prin site-ul unui concurent, si citind putin despre serviciile respective, parca citeam din site-ul nostru. Am deschis un tab nou cu anvergura.ro si am comparat textele. Din 5 propozitii, 4 erau ale noastre.
O fi chiar asa de greu sa fi original in ziua de astazi? Sau macar sa platesti pe cineva care sa faca treaba de copy writing? Totusi, nu vorbim de o avere cand vine vorba de copy writing. Sau macar originalitate pentru a spune in cuvintele tale ce faci, fara sa reproduci despre ce a spus concurenta.
Insa pentru noi, acest lucru nu a insemna decat ca suntem luati ca un reper in industria aceasta, ceea ce nu ne poate decat bucura.