Cat te lasa inima

Intr-un business iti poti stabili singur costul sau pretul serviciilor tale. Deobicei mai arunci un ochi la concurenta, faci niste socoteli si lansezi un serviciu cu un anume pret. Calitatea serviciilor tale se va reflecta deobicei in pretul cerut. Un pret mic inseamna deobicei un serviciu in care nu iti poti pune o baza, iar un cost mare iti ofera cel putin o garantie ca acel produs e mai bun decat altele. Nu e o regula, sunt multi care vand servicii ieftine cu bani multi, profitand de metoda de selectie a unor clienti (cumpara lucruri scumpe, pentru ca doresc calitate).

Rar insa se intampla ca pretul sa-l faca clientul. Si pornind de la articolul O bucuresteanca a lasat agitatia Capitalei pentru a investi intr-un proiect inedit in Sirnea, mi-a sarit in ochi paragraful cu privire la preturi. La inceput, antreprenoarea a lasat ca fiecare sa plateasca ‘cat il lasa inima’. In teorie, poti iesi in avantaj: daca tu iti faci niste calcule sa incasezi 300-400 ron pe noapte, insa cineva e incantat de acele servicii si iti lasa 500 ron pe noapte, fara sa depui ofert, obtii mai multi bani decat sperai. In teorie. In practica insa, lucrurile stau foarte diferit. Sunt convins ca pentru un serviciu calitativ, oamenii daca ar fi lasati sa plateasca adevarata valoare, nu ar face asta. Ar plati mai putin. Poate chiar ar profita de mentiunea “Daca nu ati fost multumiti, nu platiti nimic”. Credeti ca de bine ce le-a mers cu aceasta strategie, au renuntat la metoda aceasta de plata?

Din cand in cand, mai experimentez expresia “Ce buget aveti?”. Greseala mare. Cand lansezi intrebarea, vei primi poate doar jumatate din bugetul pe care il au pus la dispozitie, doar-doar vor obtine aceleasi servicii la jumatate din bani.

La fel de valabil este si in momentul in care platesti pentru un serviciu sau produs: vei privi acel serviciu sau produs cu alti ochi, in functie de pretul platit. Un serviciu sau un produs platit ieftin, chiar daca e scump in realitate, in ochii tai va valora cat ai platit pentru el.

Stabilindu-se niste preturi clare, clientii vor intelege categoria din care serviciul sau produsul fac parte: low-cost sau premium.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *