Atunci cand mergi dupa trendul momentului

La inceputul pandemiei de coronavirus, toate evenimentele au fost anulate. Asta a dus la o explozie a transmisiilor live, pentru ca toate evenimentele s-au mutat in online. Sau daca nu toate, atunci marea majoritate. Cu aceasta ocazie au iesit ca ciupercile dupa ploaie si cei care transmit live de la evenimente. Fara experienta in acest sens, insa ‘mirosind’ potentialul momentului. Asadar, piata transmisiunilor live s-a suprasaturat brusc, pentru ca toata lumea dorea sa profite de acest moment.

La ce s-a ajuns defapt?

Imi aduc aminte ca in urma cu vreo 15 ani, la TV se prezenta masiv ‘afacerea momentului’. Era vorba despre cultivarea lavandei, cum ca aduce profituri imense, pentru ca sunt cereri mari in piata, si sunt putini cultivatori de lavanda. Ei bine, peste un an, aceleasi televiziuni faceau reportaje cu ‘afaceristi’ care se plangeau ca nu au cui sa vanda lavanda, pentru ca e prea multa in piata. Acei afaceristi vazusera cu un an in urma reportaje la TV despre ‘criza’ lavandei, si-au pus mintea la contributie in sensul in care s-au gandit ca ei vor fi salvatorii situatiei, si au investit in campuri intregi de lavanda. Problema e ca nu au fost doar 2-3 investitori in toata tara, ci mii de oameni care au crezut ca vor deveni milionari din aceasta criza.

Faptul ca acum e un trend al momentului sa transmiti LIVE, iar tu te gandesti sa incepi un business in acest domeniu, nu inseamna automat si succes. Competitia ‘batrana’ in aceasta zona va avea mai mult de castigat dupa acest moment, decat cei care intra abia acum in aceasta hora. Si nu o spun cu rautate, insa asta este adevarul: o afacere in orice domeniu ar fi ea, nu creste datorita unui context oarecare, ci datorita unei munci sustinute in decurs de multi ani.

Mai e un aspect important, insa de multe ori neglijat atat de clienti, cat mai ales de cei care incep un business in acest domeniu: experienta. Experienta este cea care se acumuleaza in timp. Intr-un astfel de moment, e important sa te comporti profesionist, sa nu faci experimente pe pielea clientilor tai. Fiind si o companie de video-rental, in aceasta perioada am inchiriat echipamente de livestreaming catre cei care faceau asta pentru prima data. Mai mult 80% o dadeau in bara intr-un fel sau altul, pentru ca se loveau de anumite situatii pe care nu le stiau gestiona. Iar asta nu ducea decat la pierderea clientilor sau pierderea incasarilor.

Vezi un trend intr-un anumit domeniu? Fara experienta si un plan bine pus la punct, nu are sens sa dezvolti ceva in acel domeniu, pentru ca ‘mirosul’ trendului il vor simti si altii, care vor proceda la fel ca tine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *